Tuesday, August 23, 2011

Depression

Assalammualaikum,



Hello readers..
Hari ini aku tiada mood untuk bermadah tentang cinta sebab hati aku tengah berkecamuk, keliru, gembira yang dibuat buat, perasaan cemburu dan dengki yang membuak buak sehinggakan membuat aku sendiri sesak dan buntu kenapa aku jadi begini sejak akhir akhir ni.

Aku tidak tahu apa masalah yang sebenarnya berlaku pada diri aku sendiri. Mahu dicerita dan dikongsi dengan orang lain, aku tak tahu mahu diceritakan bagaimana.

Hati aku berkehendakan begini dan begitu, yang akhirnya menyebabkan aku hampa dan kecewa sebab apa yang ku harapkan tidak tercapai.

Aku berfikiran negatif sejak akhir akhir ni, aku merasa rendah diri, merasa aku ini tidak berguna dan merasa aku ni tidak diperlukan orang lain.

Kadang kadang aku berkehendakan untuk lari dari masalah aku, masalah yang berpunca dari diri aku sendiri.
Kadang kadang aku ingin mahu menjerit sekuat hati aku untuk menyatakan betapa sakitnya untuk aku menerima diri aku seadanya.
Kadang kadang aku mahu jadi diri orang lain.
Tengok, betapa bencinya aku pada diri aku sendiri.

Tapi bila difikirkan balik, seteruk teruknya aku.
Aku masih ada keluarga di samping aku.
Aku hilang kawan atau hilang kekasih hati
Keluarga aku masih ada di sisi aku,
Dan disebabkan mereka jugalah,
Aku masih bertahan sehingga sekarang.

Terima kasih mak, ayah dan abang.
Aku bersyukur sebab aku dilahirkan di dalam keluarga yang cukup sempurna bagi mata aku.

No comments:

Post a Comment