Thursday, August 4, 2011

Kelebihan menonton movie serammss

Assalammualaikum,

Antara banyak banyak gambar yang aku search kat google, ni paling yang tak seram, sebab tu aku letak yang ni -.-


Hello readers!

Hari ni aku nak bercakap tentang cerita hantu ataupun dalam bahasa yang lebih advance. horror movie. Aku cukup cukup pantang! kalau setiap kali aku nak pergi tengok movie dengan kawan kawan aku, mesti dorang akan pilih cerita hantu. Dah takder cerita lain ke weh. So setiap kali aku tengok cerita hantu mesti dan semestinya aku akan cover muka aku yang mulus ni dekat sweater ataupun tangan pun dah kira ok la tuuuu. Janji aku tak tengok muka hantu yang buruk tu, walaupun mak aku cakap ia cumalah 'make up'. Make up, tak make up kalau ditambah dengan bunyi dia yang menyeramkan tu, errrrr, makkkkk tolong! Biasanya dalam cerita hantu, mesti background bunyi kat belakang mula mula sunyi, lepastu si pelakon konon konon jalan slowmotion nak ke pintu tu, sekali BAH! terkejut meletup 'aku melatah'. Aku tak jerit tau, tapi aku melatah -.- itu aku tak tau kenapa. HAHA.

Dan kawan kawan aku yang dengki dengan aku, akan sedaya upaya kasi aku tengok movie tu dengan tarik tangan or sweater yang membantu untuk menutupi mata aku yang besar ni. Aku ada reason sbb apa aku tak nak tengok. Nanti aku mimpi, ngigau weh malam malam. Tak kesian kat aku ke (buat muka suci ala ala 'puss' si kucing dalam cerita shrek).



Tapi ada bagusnya jugak kalau tengok ceta horror movie ni. Di sini aku nyatakan beberapa advantage yang kawan aku sendiri hujah dekat aku. HAHA. *kredit to diannnn*


Uji keberanian


Kalau korang nak tengok korang punya berani tahap mana. Tengoklah movie movie seram ni. And kalau korang rasa diri korang ni memang boleh aku kasi title 'gua tabik sama lu' dalam hal hal cerita seram ni, pergi beli tiket sendiri, amik seat tengah tengah yang takde orang then ekau tengoklah movie yang terpampang besar tu sorang sorang. Kalau yang setakat tengok kat laptop, apa barang bai. Kecik screen,sound pun tak kuat mana, so tak best tengok cerita seram dalam laptop. Kalau yang semulajadi pengecut macam aku ni, baik lupakan jerlah yer adik adik. Memang akan join akk la, kita tutup mata sama sama dalam panggung.HAHA.


Dapat menakutkan diri.

Apocot!

Ha, ni lagi satu sikap manusia ni. Dah bagus bagus negara malaysia aman, takder rasa takut, korang still lagi nak menakutkan diri. Ni si jajan tu kasi idea la. Aku pun tak faham kenapa.Ni sama jer dengan nak uji rasa takut dalam diri. Apa kata korang buat yang macam seakers tu buat. Kata nak takutkan diri kan, tengoklah yang real punya -.-

Dapat nightmare syok ohh,

Ceta ni best, boleh tahan terkezut jugak laa. Hee


Waaaaaaaa, ni la yang aku tanak! tapi kawan aku cakap dapat nightmare itu best, sebab nanti bila kita mimpi seram seram nanti kita berpeluh. Kan dapat buang lemak tu. Salah satu cara untuk kuruskan badan semasa tidur (yang ni aku saja saja reka). What the !@#$%@ la. -.- Aku still tak boleh terima kenyataan kawan aku cakap nightmare itu best.


Dapat jerit jerit, nak test suara power ke tak.


Dapat test suara anda dalam panggung. Kau nak jerit macam orang gila dalam tu pun tak kesah, sebab dah cerita seram kannnn memang wajib jerit la untuk kepuasan. Kalau kau geram dengan someone ni, apa kata masa tengah part part hantu tu muncul, kau jerit jer nama orang yang kau geram tu. Contohnya "AMINAHHHHHHHHHHHHHHH"lepas tu ayat ayat mencarut tu dislowkan sedikit.Sebab tak baik tau tite mencarut carut ni.  Pastu,mesti kau rasa puas hati dan lapang gila dada kau. Serious, aku tak tipu. HAHA. Cubalah.

Tapikan, aku tak bisa menjerit kalau terkezut. Aku melatahh la wehhh, stress tau tak. Berbanding dengan kau jerit bagai nak gila masa kau gi genting, sekejap jer dapat jerit, lepastu satu round roller coaster dah habis. Kalau dalam cerita hantu, kau akan menjerit sepenuh masa. Kalau satu jam dalam cerita tu, asek banyak terkezut jer, lagi banyaklah kau jerit. Kalau nak jerit sampai sesak nafas pun boleh, takder siapa yang boleh halang. Tapi janganlah over sangat nyah walau nak test suara you yang ayu tu. HAHA. Nanti tak pasal pasal kena boooo sama penonton lain.Tak pasal pasal balik dari tengok cerita seram,sepatutnya muka senyum, tapi kau nangis sebab kena booo. Ala ngada.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Oke. itulah antara kebaikan kebaikan (tangan di dada, mata ke atas) menonton movie seram. Tapi aku still tak dapat terima kenyataan ada kebaikan di sebalik menonton movie seram. Kalau macam cerita 'Tolong! awek aku pontianak' tu aku boleh tahan lagi, or movie 'zombie kampung pisang' sebab takderlah asek terkezut jer macam kena eletrik, korang still boleh tengok movie tu dengan santai. Dan aku lebih suka movie yang tak menyesakkan jiwa dan kelakar. Hilangkan stress juga tu tauu.

Oke. byeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment