Saturday, October 22, 2011

Perempuan semakin hari semakin murah.

Assalammualaikum,

NAK BABY MACAM NI :)

Hello readers!
Hais, hari ni muka aku agak berseri seri dan bersemangat nak update blog. Yeah, aku tahu, aku dah lama tak update blog ni, busy dengan exam, class err. Aku baru je lepas exam beberapa hari yang lepas dan sekarang aku sedang bercuti :)  Spend time dengan family buat aku rasa ringan je. Masalah semua hilang kannn.

Okey, mungkin korang ingat aku nak mengamuk ke apa tentang entry ni. Hmm, aku memang rasa nak marah, malu dan macam macam perasaan lahh yang muncul dalam fikiran aku ni. Kenapa la perempuan zaman sekarang ni murah sangat?

KALAU YOU SAYANGKAN I, YOU KENA BUKTIKAN dengan toot toot tottt

kepala hottss you you laa kan, haaa. sorry terkasar sikit bahasa. Takde istilah kalau sayang kena bagi benda tu. Macam macam boleh buktikan. Kalau dah lelaki start mintak benda tu,lupakan dia je. Dia tak layak untuk kau.

AWAK YANG PEREMPUAN PEREMPUAN NI, UNTUK PENGETAHUAN AWAK, KALAU LELAKI BETUL BETUL SAYANGKAN KITA, DIA TAKKAN ROSAKKAN MAHKOTA AWAK TAUU.

aku tulis kasi besar biar korang nampak betul betul yang aku marah -.- ( ceh marah sikit nak tulisan pakai caps) haha.

Aku pernah cakap ayat tu(seperti di atas) dekat seorang perempuan. Tapi dia macam masuk telinga kanan keluar telinga kiri. hais.

Zaman sekarang pun, tak tau la ajaran sesat mana tah yang diorang belajar,

Nak dapat perempuan jenis macam ni pada zaman sekarang, ibarat petik jari pun boleh. Usha sikit kasi cair lepastu hmm. Tapi jangan terkejut ada jugak perempuan yang mintak sendiri. Kira wanita sekarang ni superwoman ke sebab terlampau berani ?


KALAU TAKDER DARA, TAK MODEN LA BEB.

umur pun tak lepas nak mengundi ada hati you'oll nak berkata sedemikian. Meluat pulak aku dengar diorang cakap macam tu. Kesian pun ada jugak.Nak salahkan ibu bapa kadang kadang tak boleh jugak. Sebab ibu bapa kadang kadang dah didik anak anaknya dengan betul.

Tah lah, makin pelik aku tengok budak budak zaman sekarang -.- benda yang betul dihina, dicaci, dikata kolot. Benda yang memang tak betul, diagung agungkan, dikatanya tak kolot.

Kalau nak amik sangat kelekaan dekat dunia ni ambiklaaaa. Tapi ingat. Ini semuanya sementara ja. Yang kekal, dunia akhirat. Kita duduk dekat dunia ni bukan untuk bersuka ria, tapi untuk diuji.

Awak yang senang senang bagi body dekat lelaki ni akan dianggap martabatnya terlalu rendah di mata lelaki.Terlalu rendah.



LELAKI YANG NAK BODY YOU TU, TAK BOLEH JADI IMAM UNTUK YOU NANTI DAN DIA BUKANNLAH LELAKI YANG BAIK.

persetan semua rasa sayang sayang ehh tu. Tunggu kau kawin lepastu barulah nak rasa sayang sayang ehhh tu. Kalau nak bercouple pun, pandai pandailah jaga body biar tak kena sentuh dengan lelaki yang bukan muhrim kau sendiri. Bila dah hilang toot, mulalah menangis, meraung menyesal tak sudah. Kira okeylah tu kalau ada yang nak tampil bertanggungjawab, kalau lelaki tu emang dasar toot, hye hye bye bye la dekat kau.

Lepastu buang baby baby comel tepi tepi jalan :(

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Apapun, berbalik kepada title yang diatas. Aku cuma nak berikan peringatan. Jagalah body body awok tu la ye. Jaga untuk suami awak nanti. Dan,ingatlah, benda yang paling mahal dalam diri perempuan ialah, makhkotanya :) jadi kalau dah hilang makhkota, kita akan dianggap seperti tiada nilai. Siapa yang nak kalau body sudah ditebuk tupai?

Jadi secara konklusinya, aku bukanlah seorang muslim yang sempurna, tapi aku cuma menjadi yang lebih baik jadi aku cuma mampu untuk peringatan kita bersama. Sorry sebab terkasar sedikit, dan aku tidak berniat untuk mengata buruk tentang perempuan sebab aku pun perempuan jugak kan :) Jadi sama samalah kita beringat.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment